Ruilen & Retourneren

PROCEDURE RUILEN & RETOURNEREN 
Ben je niet tevreden over een artikel of wil je bijvoorbeeld een andere maat? Hier vind je alle informatie over het retourneren en ruilen van een artikel.

Wil je hulp bij het invullen van het formulier, heb je een vraag of een klacht? Wij zijn van maandag t/m vrijdag tussen 09.00-17.30 uur bereikbaar op 072-5400757. Ook kun je een e-mail sturen naar webshop@rivs.nl. Wij proberen jouw e-mail zo snel mogelijk te beantwoorden.
 
Termijn
Je kunt een artikel ruilen of retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel. Het artikel dient onbeschadigd, ongebruikt, schoon en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking aan ons retour te worden gestuurd. Je mag een artikel passen, maar je mag het artikel niet gebruiken en geen labels of prijskaartjes verwijderen als je het artikel retour wilt sturen. Retour gestuurde artikelen worden hier bij binnenkomst op gecontroleerd.
 
Retourzending versturen
De kosten voor het retour sturen van een artikel zijn voor jouw eigen rekening. Elke retourzending dient via PostNL met een track en trace code te worden verstuurd zodat je kunt nagaan waar jouw zending zich bevindt. Retourzendingen zonder track en trace code worden niet geaccepteerd.

Let op! Wij hebben een nieuw adres!

NIEUW RETOURADRES
RIVS B.V.
Ritsevoort 21
1811 DM Alkmaar
Nederland

 

Terug brengen in de winkel
Je kunt een artikel ook retourneren in één van onze winkels. Stuur een e-mail naar webshop@rivs.nl met jouw naam, ordernummer, IBAN nummer, in welke winkel je het artikel wilt retourneren en wanneer je verwacht langs te komen. Heb je meerdere artikelen besteld? Vermeld dan ook om welk(e) artikel(en) het gaat. Let op! Je ontvangt geen geld terug in de winkel als je jouw artikel daar afgeeft. Jouw geld wordt terug gestort op jouw IBAN nummer via het RIVS hoofdkantoor.

Retourformulier
Jouw retourzending dient vooraf bij ons te zijn aangemeld. Dit kan middels het retourformulier hiernaast. Vul dit formulier in zijn geheel in. Je kunt ook dit formulier downloaden, invullen en opsturen naar webshop@rivs.nl. Nadat je jouw retourzending hebt aangemeld hoef je niet op een antwoord van ons te wachten, maar mag je jouw retourzending direct versturen met PostNL naar bovenstaand adres. 

 
Geld terug
Na ontvangst en controle van het retour gestuurde artikel ontvang je uiterlijk binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug op het IBAN nummer dat je hebt ingevuld op het retourformulier. Let op! Wij kunnen geen geld terug storten op creditcards, vul daarom alleen een geldig IBAN nummer in.

Als je een aankoop hebt gedaan in onze winkels en je wilt deze achteraf toch niet houden, ontvang je een cadeaubon voor de aankoopwaarde van het artikel dat je wilt retourneren. Wij maken een onderscheid tussen de retourprocedure in onze winkels en de webshop, omdat je in de winkels het artikel kunt passen, voelen, zien etc. Dit is in de RIVS webshop niet het geval en daarom krijg je jouw geld wel retour als je artikelen hebt gekocht in de RIVS webshop. Voor artikelen die zijn gekocht in de RIVS winkels in Alkmaar ontvang je een cadeaubon.
 
Ruilen
Heb je niet de juiste maat van het artikel? Of wil je het artikel toch in een andere kleur? Je kunt het artikel binnen 14 dagen na ontvangst ruilen. Het artikel dient onbeschadigd, ongebruikt, schoon en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking aan ons retour te worden gestuurd. Je mag een artikel passen, maar je mag het artikel niet gebruiken en geen labels of prijskaartjes verwijderen als je het artikel wilt ruilen. De kosten voor het terug sturen van het artikel zijn voor jouw eigen rekening. Het pakket dient via PostNL en met track en trace te worden verstuurd. Ruilingen zonder track en trace code worden niet geaccepteerd. Na ontvangst van het terug gestuurde artikel sturen wij uiterlijk binnen 14 dagen de ruiling naar je toe. Wij nemen de verzendkosten voor deze ruiling eenmalig voor onze rekening. Het om te ruilen artikel dient uiteraard wel voorradig te zijn; je wordt daar per e-mail over geïnformeerd. Je mag een artikel ook ruilen in de winkel. Stuur een e-mail naar webshop@rivs.nl met jouw naam, ordernummer, in welke winkel je het artikel wilt ruilen en wanneer je verwacht langs te komen. Heb je meerdere artikelen besteld? Vermeld dan ook welk(e) artikel(en) je wilt ruilen. Een omruiling kan direct in de winkel worden afgehandeld.
 
Artikelen uit de SALE
Heb je een aankoop gedaan in de RIVS webshop uit de SALE en ben je niet tevreden met het artikel of wil je het ruilen? Ook de SALE artikelen van de RIVS webshop mag je ruilen of retourneren. De procedure staat hierboven beschreven. Bij het retourneren van een SALE artikel uit de RIVS webshop ontvang je het aankoopbedrag (geldend in de SALE) terug op jouw rekening. Let op! Artikelen uit de SALE die je in de RIVS winkels in Alkmaar hebt gekocht, mogen niet geruild of geretourneerd worden. Wij maken een onderscheid tussen de ruil- en retourprocedure in onze winkels en de webshop, omdat je in de winkels het artikel kunt passen, voelen, zien etc. Dit is in de RIVS webshop niet het geval en daarom mag je SALE artikelen gekocht in de RIVS webshop wel ruilen of retourneren, maar SALE artikelen gekocht in de RIVS winkels in Alkmaar niet.

Aanmelden retourzending