Duurzame merken bij RIVS

Door kleine veranderingen in ons leven kunnen we samen voor een grote impact zorgen. Kies bijvoorbeeld voor kleding van betere kwaliteit, zodat je de kleding langer kan dragen of maak gebruik van een capsule wardrobe. Bij RIVS verkopen we sustainable brands. Lees hieronder wat onze merken doen aan een duurzame omgeving. 

NYDJ

Bij het produceren van jeans is veel water nodig. Om het verbruik terug te dringen, werkt NYDJ steeds meer met waterbesparende technieken. Momenteel wordt ruim 80% van de collectie gemaakt van Water Conscious Denim. Hierdoor besparen zij jaarlijks al miljoenen liters water.

Jeans uit de Water Conscious Denim-collectie van NYDJ verbruiken 50% minder water en worden gewassen in volledig gerecycled water. NYDJ gelooft dat deze innovatie helpt om op een bewustere manier met water én mode om te gaan.

NYDJ duurzaam

AG jeans

De missie van AG is het leveren van hoogwaardige kwaliteit, waarbij op alle niveaus maatschappelijk verantwoord wordt geopereerd. Zo wordt er gebruik gemaakt van duurzame vezels zoals Tencel® en Modal®, die volledig natuurlijk en biologisch afbreekbaar zijn en wordt het gebruik van water en chemicaliën tot een minimum beperkt met behulp van ozontechnologie. AG doet er alles aan om een verschil te maken, zowel lokaal als wereldwijd.

AG jeans heeft de campagne AGOODKARMA opgericht om hun steentje bij te dragen.  AGOODKARMA is een ambitieus doel bij AG Jeans. Het heeft jaren van toewijding, geduld en buitengewone mensen gekost om zo ver te komen als AG Jeans. Om duurzame denim mogelijk te maken, werken zij samen met enkele van de meest liefdadigheidsorganisaties ter wereld, zoals Water For People, Boxed Water en Heal the Bay.

Lees hier meer over wat AG Jeans doet aan duurzaamheid.

AG Jeans duurzaam

AG Jeans duurzaam

Baum Und Pferdgarten

De visie van Baum Und Pferdgarten is om compromisloze esthetiek te leveren, rekening houdend met zowel onze planeet als haar mensen. Baum Und Pferdgarten wil harmonie creëren in het bedrijf door zich te concentreren op betrouwbaarheid, eerlijkheid en trends die verder gaan dan het volgende seizoen. Door vertrouwen en openheid laten zij zien hoe ze een duurzaam evenwicht tussen het handelen en de toekomst van de planeet kunnen creëren. Door waar mogelijk minder middelen te gebruiken, wil Baum Und Pferdgarten onze planeet niet langer tot last zijn.  

Lees in deze blog meer over sustainability bij Baum Und Pferdgarten.

La Salle

La Salle is een merk voor de stijlvolle vrouw die zich bewust is van haar ecologische voetdruk. Sinds 1996 produceert La Salle kleding van hoge kwaliteit, voornamelijk gemaakt van natuurlijke materialen en garens, en bijna uitsluitend in Europa vervaardigd. La Salle ziet duurzaamheid als vanzelfsprekend en als ieder verantwoordelijkheid.

Om deze redenen is de kleding van La Salle duurzaam:

  • De meeste kledingstukken die zij produceren zijn door maximaal twee landen gereisd. Hiermee wil La Salle als bedrijf bijdragen aan beperking van de CO²-uitstoot.
  • La Salle kiest ervoor om samen te werken met stoffen- en garenfabrikanten die maatschappelijk verantwoord zijn en milieuvriendelijke productieprocessen volgen met het oog op recycling van natuurlijke hulpbronnen, zoals water.
  • La Salle zorgt ervoor om alleen de hoeveelheid middelen te gebruiken die nodig zijn voor het bedrijf. Wanneer zij de stoffen digitaal afdrukken, gebruiken ze de exacte hoeveelheid inkt die nodig is om de ontwerpen te maken.

La Salle duurzaam

Kyra & Ko

Elke actie heeft een impact op het milieu. Daarom wil Kyra & Ko dat deze impact zo klein mogelijk is. Dit is terug te zien in de keuzes die zij maken in het materiaalgebruik binnen de collecties. Kyra & Ko kiest ervoor zoveel mogelijk te gebruiken van materialen van biologische oorsprong, of gelabelde materialen die een duurzaam beheer van hulpbronnen garanderen. Daarnaast keuren ze bepaalde materialen af, met name van dierlijke oorsprong, die niet in overeenstemming zijn met de principes van respect en natuurbehoud. Als zodanig verbindt Kyra & Ko zich ertoe om geen exotisch leer, angora of bont te gebruiken in haar collecties. Hierdoor zijn al onze wollen artikelen gegarandeerd "geen mulesing". Bovendien zijn al onze verpakkingen gemaakt van gerecyclede materialen en zijn ze zelf recyclebaar of zelfs biologisch afbreekbaar.

kyra & ko

Filippa K

Alles wat Filippa K doet past binnen het kader van circulaire mode. Dat blijft hun basisprincipe: het nastreven in vier stappen: reduceren, repareren, hergebruiken en recyclen. Door hier op te focussen, kunnen zij bijdragen aan een bewustere consumptie en de impact van mode op onze planeet verminderen. De weg hiernaartoe is nog lang en Filippa K bedenkt iedere dag nieuwe manieren om de industrie verder te verbeteren. Zij delen graag hun tips om circulaire mode te ondersteunen en ook wat jij kunt doen.

Lees hier wat Filippa K doet aan sustainability. 

filippa k duurzaamheid

Absolut cashmere

Absolut Cashmere vindt het belangrijk om verantwoordelijk te zijn. Kasjmier truien zijn gemaakt van een nobele en luxueuze stof, ze verdienen een tweede leven.

In de toekomst hoopt Absolut Cashmere dit proces steeds meer te kunnen ontwikkelen om de klanten truien te bieden die altijd van een onberispelijke zachtheid en kwaliteit zijn. Dit zijn dan truien die gemaakt zijn met minder grondstoffen en hulpbronnen om onze planeet zoveel mogelijk beschermen.

Absolut cashmere duurzaam

CLOSED

Het doel van Closed is om de collecties te produceren met minder impact op het milieu, zonder afbreuk te doen aan onze hoge kwaliteit. Gelukkig gaan deze twee waarden vaak hand in hand. Door hoge kwaliteit prioriteit te maken bij Closed zijn veel van onze processen sinds het begin van de jaren tachtig schoon en groen. Lang voordat het begrip duurzaamheid een (belangrijke!) trend werd. 

Closed heeft een jeanslijn ontwikkeld met de Italiaanse denimpartners Candiani, de zogenaamde groenste denimfabriek in de blauwe wereld, en de Everest-wasserij om nieuwe normen te stellen. Innovatieve ecologische was- en verfmethoden staan centraal bij A BETTER BLUE. En 40 procent van het katoen dat Candiani voor de denim gebruikt, is afkomstig van het Better Cotton Initiative (BCI). In totaal wordt 50 procent minder water, 25 procent minder energie en 65 procent minder chemicaliën gebruikt voor BETER BLAUWE producten (vergeleken met conventionele middelen).

closed duurzaam

Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter