Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over de RIVS webshop of één van onze winkels?
U kunt altijd een e-mail sturen naar: webshop@rivs.nl Ook zijn wij maandag t/m vrijdag van 9.00-17.30 uur bereikbaar op: 072-540 0757

CONTACT
Ons kantooradres is:
RIVS
Kitmanstraat 1P
1812 PL Alkmaar
T 072-540 0757
E info@rivs.nl

Het adres van onze winkel in Alkmaar is:
RIVS Alkmaar
Ritsevoort 31
1811 DM Alkmaar
T 072-520 1000

Het adres van onze winkel in Haarlem is:
RIVS Haarlem
Zijlstraat 57
2011 TK Haarlem
T 023-531 4550

Bedrijfsgegevens
RIVS B.V.®
Handelend onder de naam/namen: RIVS
Vestigingsadres: Kitmanstraat 1P
Telefoonnummer: 072-5400757 (ma t/m vrij van 09.00 t/m 17.30 uur)
E-mailadres: info@rivs.nl
KvK-nummer: 37 111 042
BTW-identificatienummer: 8155.78.805.B01


VERZENDEN
Alle bestellingen worden zo spoedig mogelijk verwerkt. De bezorging van uw bestelling duurt maximaal 4 werkdagen. Als u op zaterdag of zondag bij ons besteld, wordt uw bestelling maandag in behandeling genomen. Wij streven ernaar om uw bestelling de volgende werkdag al bij u te bezorgen.


VERZENDKOSTEN
Binnen Nederland betaalt u geen verzendkosten bij een bestelling boven €150,-. Bij een lager aankoopbedrag betaalt u binnen Nederland €3,95. Voor een bestelling naar het buitenland (België, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje) betaalt u altijd €13,00 verzendkosten.


BETALINGSMOGELIJKHEDEN
De betalingen van RIVS Basics worden op een veilige en betrouwbare wijze verzorgd door de online betaal service van MultiSafepay.

Hier staan de diverse manieren van betalen uitgelegd:

Via creditcard (Visa, MasterCard)
U kunt uw creditcardgegevens via de beveiligde SSL procedure* veilig invoeren en MultiSafepay zorgt samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Op elk scherm wordt duidelijk uitgelegd welke handelingen u op welk moment moet verrichten.

Via iDEAL
Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

*SSL is een beveiligingsprotocol die de communicatie (de verbinding tussen de gebruiker en de server) op het Internet beveiligd. Gegevens zoals persoonlijke informatie of creditcard-gegevens kunnen hierdoor veilig worden uitgewisseld, zonder het risico te lopen dat deze in handen komen van derden.


BESTELPROCES

  • Als u een artikel op de RIVS webshop wilt bestellen kunt u dit doen door bij het desbetreffende artikel op de knop 'Bestellen' te klikken. Het artikel wordt op dat moment in uw shopping bag geplaatst, hier verschijnt een melding van in uw scherm. Rechtsboven in op elke pagina staat een link naar uw shopping bag. Als u hierop klikt komt u automatisch in uw shopping bag terecht.
  • In uw shopping bag kunt u het artikel of de artikelen wijzigen door op het icoon van het potlood te klikken, u wordt terug geleid naar de productpagina van het desbetreffende artikel. Daarnaast kunt u op het kruisje achter het artikel of op de knop 'leeg winkelwagen' klikken om alle artikelen uit uw shopping bag te verwijderen. Ook kunt u het aantal artikelen dat u wilt bestellen wijzigen in de kolom aantal. Via de knop 'verder winkelen' kunt u verder shoppen op onze webshop.
  • Aan de linkerkant van de shoppingbag kunt u, indien u over deze beschikt, een kortingscode invullen.
  • Tevens kunt u aangeven of u onze twee wekelijkse nieuwsbrief wilt ontvangen en u dient aan te geven dat u akkoord gaat met onze Algemene Voorwaarden.
  • Als u uw artikel(en) wilt afrekenen klikt u op de knop 'Ga door met afrekenen'. Als u verder wilt winkelen klikt u op de knop 'Ga verder met winkelen'. 
  • Let op! Controleer uw ingevulde gegevens goed, nadat u op de knop 'Ga door met afrekenen' heeft geklikt kunt u uw bestelling niet meer wijzigen.
  • Nadat u op de knop 'Ga door met afrekenen' heeft geklikt wordt u naar de beveiligde omgeving van uw eigen bank geleid.
  • Wanneer u de juiste bank heeft aangevinkt klikt u op Betaal. U komt nu in de omgeving van uw bank terecht. Deze verbinding is, zoals hierboven staat vermeld onder de kop betalingsmogelijkheden, beveiligd via SSL.
  • Heeft u uw bestelling betaalt via uw eigen bank? Dan is uw bestelling voltooid en wordt u teruggeleid naar de RIVS webshop. U ontvangt een e-mail met een bevestiging van uw bestelling. Wij versturen uw bestelling zo spoedig mogelijk. 
  • Wilt u meer weten over onze leveringsmogelijkheden? Hieronder kunt u de leveringsinformatie lezen. 

 
 
PRIJZEN
Al onze prijzen zijn inclusief 21% BTW.
 
 
LEVERINGSMOGELIJKHEDEN
Wanneer u de door u gewenste artikelen heeft besteld zullen deze zo spoedig mogelijk naar u worden verstuurd. Wij streven ernaar uw bestelling zo snel mogelijk bij u te bezorgen. Het bezorgen van uw bestelling duurt maximaal 4 werkdagen. De door u bestelde artikelen worden op het adres afgeleverd dat u heeft ingevuld op het bestelformulier. U kunt een factuuradres en een leveringsadres invullen op ons bestelformulier. Deze twee adressen hoeven niet hetzelfde te zijn.
 
Binnen Nederland
Zodra de financiële transactie van je bestelling succesvol is afgehandeld, zullen wij ervoor zorgen dat uw bestelling zo spoedig mogelijk wordt bezorgd. Wij hanteren een bezorgingslimiet van maximaal 4 werkdagen, maar we streven ernaar om uw bestelling al de volgende dag bij u te laten bezorgen.
Voor de levering van uw bestelling maken wij gebruik van de diensten van PostNL. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gehouden voor welk oponthoud dan ook door toedoen van PostNL.
Als u in het weekend bij ons besteld wordt uw bestelling maandag in behandeling genomen.

 
Binnen Europa
Zodra de financiële transactie van uw bestelling succesvol is afgerond, streven we ernaar om uw bestelling een dag later af te leveren bij PostNL, zodat uw uw bestelling maximaal 14 dagen* later in ontvangst kan nemen.
 
Rest van de Wereld
Zodra de financiële transactie van uw bestelling succesvol is afgerond, streven we ernaar om uw bestelling een dag later af te leveren bij PostNL, zodat u uw bestelling maximaal 23 dagen* later in ontvangst kan nemen. 
* RIVS ®, kan niet garant staan voor de gestelde leveringstermijn van PostNL.
 
 
PROCEDURE RUILEN & RETOURNEREN
Heeft u een aankoop gedaan op de RIVS webshop en bent u niet tevreden over het artikel of wilt u het artikel ruilen? U vindt hier alle informatie over onze ruil en retour procedure. Hieronder vindt u alle noodzakelijke informatie van onze ruil en retour procedure.
* U kunt een artikel ruilen of retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel.
* Een artikel dient onbeschadigd, ongebruikt, schoon en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking aan ons retour te worden gestuurd. U mag een artikel passen, maar u mag het artikel niet gebruiken en geen labels of prijskaartjes verwijderen als u het artikel wilt ruilen/retourneren.
* De kosten voor het retour sturen van een artikel zijn voor uw eigen rekening. Een zending dient via PostNL en met track en trace code te worden verstuurd. Zendingen zonder track en trace code worden niet geaccepteerd.
* U dient uw retour/ruiling vooraf bij ons aan te melden middels deze pagina. Een om te ruilen artikel dient wel voorradig te zijn.
* Na ontvangst en controle van het retour gestuurde artikel wordt binnen 14 dagen het geld terug gestort op uw IBAN nummer of in het geval van een ruiling ontvangt u het nieuwe artikel.
* U kunt een artikel ook ruilen of retourneren in onze winkels in Alkmaar of Haarlem. U dient hiervoor een e-mail te versturen naar webshop@rivs.nl met daarin uw naam, ordernummer, rekeningnummer, in welke winkel u het artikel wilt retourneren en wanneer u verwacht langs te komen. Geef in het geval van een ruiling ook aan waarvoor u het artikel wilt ruilen. Heeft u meerdere artikelen besteld? Vermeld dan ook welk artikel u wilt retourneren of ruilen. Let op! U ontvangt geen geld terug in de winkel als u uw retour artikel daar afgeeft. Uw geld wordt terug gestort op uw IBAN nummer via het RIVS hoofdkantoor. Een omruiling kan wel direct in de winkel worden afgehandeld.
* SALE artikelen die zijn gekocht op de RIVS webshop mogen altijd geruild of geretourneerd worden (uiteraard wel binnen 14 dagen na ontvangst). SALE artikelen die zijn gekocht in RIVS Alkmaar of Haarlem mogen niet geruild of geretourneerd worden. Wij maken een onderscheid tussen de ruil en retour procedure in onze winkels en de webshop, omdat u in de winkels het artikel kunt passen, voelen, zien etc. Dit is op de RIVS webshop niet het geval en daarom mag u SALE artikelen gekocht op de RIVS webshop wel ruilen of retourneren, maar SALE artikelen gekocht in RIVS Alkmaar of Haarlem niet.
 
Klacht
Heeft u een klacht?
U kunt een e-mail sturen naar: info@rivs.nl Wij zullen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen en zorgen dat alles goed wordt afgehandeld. U ontvangt uiterlijk 14 dagen na uw e-mail een reactie van ons. Dit termijn is conform de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.
 
U mag ons ook altijd bellen. Wij zijn van maandag t/m vrijdag bereikbaar op: 072-540 0757 van 9.00-17.30 uur.