Ruilen & Retourneren

PROCEDURE RUILEN & RETOURNEREN 
Bent u niet tevreden over een artikel of wilt u bijvoorbeeld een andere maat? Hier vindt u alle informatie over het retourneren en ruilen van een artikel.

Wilt u hulp bij het invullen van het formulier, heeft u een vraag of een klacht? Wij zijn van maandag t/m vrijdag tussen 9.00-17.30 uur bereikbaar op 072-5400757. Ook kunt u een e-mail sturen naar webshop@rivs.nl. Wij proberen uw e-mail zo snel mogelijk te beantwoorden.
 
Termijn
U kunt een artikel ruilen of retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel. Het artikel dient onbeschadigd, ongebruikt, schoon en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking aan ons retour te worden gestuurd. U mag een artikel passen, maar u mag het artikel niet gebruiken en geen labels of prijskaartjes verwijderen als u het artikel retour wilt sturen. Retour gestuurde artikelen worden hier bij binnenkomst op gecontroleerd.
 
Retourzending versturen
De kosten voor het retour sturen van een artikel zijn voor uw eigen rekening. Elke retourzending dient via PostNL met een track en trace code te worden verstuurd zodat u kunt nagaan waar uw zending zich bevindt. Retourzendingen zonder track en trace code worden niet geaccepteerd.

Retouradres:
RIVS B.V.
Kitmanstraat 1P
1812 PL Alkmaar
Nederland 

Terug brengen in de winkel
U kunt een artikel ook retourneren in één van onze winkels. Stuur een e-mail naar webshop@rivs.nl met uw naam, ordernummer, IBAN nummer, in welke winkel u het artikel wilt retourneren en wanneer u verwacht langs te komen. Heeft u meerdere artikelen besteld? Vermeld dan ook om welk(e) artikel(en) het gaat. Let op! U ontvangt geen geld terug in de winkel als u uw artikel daar afgeeft. Uw geld wordt terug gestort op uw IBAN nummer via het RIVS hoofdkantoor.

Retourformulier
Uw retourzending dient vooraf bij ons te zijn aangemeld. Dit kan middels het retourformulier hiernaast. Vul dit formulier in zijn geheel in. U mag ook dit formulier downloaden, invullen en opsturen naar webshop@rivs.nl. Nadat u uw retourzending heeft aangemeld hoeft u niet op een antwoord van ons te wachten, maar mag u uw retourzending direct versturen met PostNL naar bovenstaand adres. 

 
Geld terug
Na ontvangst en controle van het retour gestuurde artikel ontvangt u uiterlijk binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug op het IBAN nummer dat u heeft ingevuld op het retourformulier. Let op! Wij kunnen geen geld terug storten op creditcards, vul daarom alleen een geldig IBAN nummer in.
 
Ruilen
Heeft u niet de juiste maat van het artikel? Of wilt u het artikel toch in een andere kleur? U kunt het artikel binnen 14 dagen na ontvangst ruilen. Het artikel dient onbeschadigd, ongebruikt, schoon en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking aan ons retour te worden gestuurd. U mag een artikel passen, maar u mag het artikel niet gebruiken en geen labels of prijskaartjes verwijderen als u het artikel wilt ruilen. De kosten voor het terug sturen van het artikel zijn voor uw eigen rekening. Het pakket dient via PostNL en met track en trace te worden verstuurd. Ruilingen zonder track en trace code worden niet geaccepteerd. Na ontvangst van het terug gestuurde artikel sturen wij uiterlijk binnen 14 dagen de ruiling naar u toe. Wij nemen de verzendkosten voor deze ruiling eenmalig voor onze rekening. Het om te ruilen artikel dient uiteraard wel voorradig te zijn, u wordt daar per e-mail over geïnformeerd. U mag een artikel ook ruilen in de winkel. Stuur een e-mail naar webshop@rivs.nl met uw naam, ordernummer, in welke winkel u het artikel wilt ruilen en wanneer u verwacht langs te komen. Heeft u meerdere artikelen besteld? Vermeld dan ook welk(e) artikel(en) u wilt ruilen. Een omruiling kan direct in de winkel worden afgehandeld.
 
Artikelen uit de SALE
Heeft u een aankoop gedaan op de RIVS webshop uit de SALE en bent u niet tevreden met het artikel of wilt u het ruilen? Ook de SALE artikelen van de RIVS webshop mag u ruilen of retourneren. De procedure staat hierboven beschreven. Bij het retourneren van een SALE artikel uit de RIVS webshop ontvangt u het aankoopbedrag (geldend in de SALE) terug op uw rekening. Let op! Artikelen uit de SALE die u in de winkels RIVS Alkmaar of RIVS Haarlem heeft gekocht mogen niet geruild of geretourneerd worden. Wij maken een onderscheid tussen de ruil en retour procedure in onze winkels en de webshop, omdat u in de winkels het artikel kunt passen, voelen, zien etc. Dit is op de RIVS webshop niet het geval en daarom mag u SALE artikelen gekocht op de RIVS webshop wel ruilen of retourneren, maar SALE artikelen gekocht in RIVS Alkmaar of Haarlem niet.

Aanmelden retourzending